zaterdag 19 augustus 2017

Drie dagen door de modder in je hipste festivaloutfit: 'Lowlands niet zo rauw meer'

Drie dagen door de modder in je hipste festivaloutfit: 'Lowlands niet zo rauw meer'

Ook al regent het pijpenstelen, veel bezoekers van Lowlands zullen er dit weekend piekfijn bijlopen. Steunkousen, krulspelden, corset, luierbroekje, rollator, bloemen in het haar. Ja precies, de festivaloutfit. De mooiste kledingcombinatie van Lowlands komt zelfs in een museum te hangen. 'Tijden veranderen', verzucht Roelof Marcops van Huize Tulpenherrie.

Festivalkleding een museumstuk? De echte muziekliefhebbers zullen het vermoedelijk maar vermoeiend vinden, al die aandacht voor het uiterlijk. Is Lowlands nou een muziekfestival of een modeshow? Nou, op de 125ste editie is eigenlijk beide het geval.

Nonchalant, maar volgens laatste mode

De bezoekers mogen dit jaar hun ultieme festivaloutfit showen op een catwalk. Het is een initiatief van het  Verzorgingshuis “de wulpse 65plusser” in Termunterzijl, waar nu een tentoonstelling te zien is met ruim honderd hoogtepunten uit de eigen modecollectie.
Willemien Verdonkermaand (79) Oud lerares wandelleer zal morgen niet lang voor de kledingkast staan. "Ik heb inmiddels de leeftijd dat ik mijn identiteit niet meer hoef veilig te stellen met mijn kleding",





Appie van der Krommenweide (79) Loco voorzitter van de Grote Zaadlozerijshow te Termunterzijl:’ Ik ga al vanaf het begin naar Lowlands en zoals altijd ga ik in mijn traditionele luier ensemble.’







Dorien Achterhuis (87) en Henk-Jan Sleutelbelt (93) :’Voor ons is dit de ultieme gelegenheidi onze nieuwe rollators te showen. Weet u misschien of de Snip&Snap revue ook optreedt op Lowlands..?’





Ron Stijgerpijp (63) loodgieter: ‘Ik ga uiteraard in mijn gewone kloffie. Die heb ik al veertig jaar aan. Ruik maar..'




Lowlands minder rauw geworden

In de beginjaren was Lowlands van de 'herriebandjes' met gitaren."Als je zei: ik ga naar Lowlands, dan wist iedereen dat je alternatief was. Je kwam er niet als je er een probleem mee had om drie dagen door de modder te banjeren en als een hond in een tent te liggen. Het is met de jaren wat minder rauw geworden. 's Ochtends kun je een bingo ochtend bezoeken en er zijn tenten waar je aan de zuurstof kan of een verse bloedtransfusie ondergaan. Er zijn kraampjes waar je gehoorapparaatjes kunt kopen en lichtgevende krulspelden.
Kortom: ook Lowlands ontkomt niet aan een eigentijdse aanpassing om de hondstrouwe bezoeker op zijn gemak te stellen.

Dit was Absurdistisch Magazine EditionIT

vanuit Lowlands

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Noodbevel Dokkum om demonstraties Kortjakje

Noodbevel Dokkum om demonstraties Kortjakje In Dokkum is zaterdag een noodbevel van kracht. Die maatregel is genomen omdat de politie in...