woensdag 19 oktober 2016

VAN ONZE PARLEMENTAIR MEDEWERKER T.U.I.G. VAN DER RIGGEL

Blik op het nieuws door de ogen van T.U.I.G van der Riggel
Van de week bladerde ik bij de tandarts, Godbetert!, in een "relevant" opinieweekblad. Ze hadden daar ook een vragen rubriek, zoiets als vroeger met vraag maar aan MONA:
'Ik ben jaloers op iemand die in een oorlogsland leeft, ik wil verdorie ook wel eens een oorlog meemaken .Kan iemand mij vertellen hoe ik dat kan realiseren?’
Huis psycholoog Fokje Modder van het opinieweekblad had daar het volgende over te vertellen:
‘Natuurlijk kan het onwijs gaaf zijn om een oorlog te ervaren. Oorlog en terroristische zaken ervaren geven inderdaad een extra dimensie aan je leven. Daar word je blij van van binnen. Maar je kunt niet alles hebben/kopen.
De ander heeft dat ene (Oorlog) toevallig wel en die heeft er hard voor gewerkt. Gun het hem. Wees blij voor die ander. Dat is toch niet zo moeilijk? Het is fijn om een ander tevreden/gelukkig/blij te zien. Jij hebt weer andere dingen. Zo zullen er altijd mensen zijn die OOK naar jou kijken met het gevoel: wauw, dát (ernstige ziekte b.v. vul in) zou ik ook wel willen.
Want ook ziekte is in jouw denkwereld rijkdom, niet vergeten hoor!’
O, en weet je wat er ook nog meespeelt? Je ziet alleen de buitenkant. Jij ziet bommen op huizen regenen.. Het gras lijkt groener aan de overkant. En nog meer van die clichés. Maar huur eens een helikopter en laat een brisantgranaat door je schoorsteen schieten. Je kunt echt veel doen hoor aan je tekortkomingen. Succes?’
Een volgende vraag in hetzelfde blad :
'Er is een nieuwe collega op mijn werk en nu ben ik bang dat hij beter is dan ik en dat ik daardoor mijn promotie misloop. Kan iemand mij advies geven?'
Maatschappelijk agoog en dakterras werker Constant Hijsen zei daar het volgende over:
‘Voor uw eigen carrière is het beter dat u die collega op het dak laat leren genieten van een vrije val. Zie het als een soort team-building en het vergroot de feestvreugde aanzienlijk.
Mocht dit niet tot een bevredigend resultaat leiden, deel dan eens , op een personeelsavondje , wat toastjes met Parmezaanse zoutzuur uit. Let wel op het nieuws daarna, zodat u zich, mede door het acuut ontstane personeelsgebrek dat is ontstaan door voormelde actie, tijdig kunt melden voor de diverse vrijkomende leidinggevende jobs! Succes hé!’
Tenslotte nog een vraag die werd gesteld: 'Ik ben 37 en kaal. En nog altijd single. Wat moet ik daaraan doen?'
Aankomend barbier en kaalheidsdeskundige Annewil Hokken zegt hierover:
‘Bezoek eens een bingo voor gedeeltelijk gedesoriënteerde kalende mannen.
Ik weet zeker dat u daar minimaal een oude taart kunt scoren .Dit zorgt voor een goede basis van een dagelijkse voedzame maaltijd van bruine bonen in gesmolten eiderdooiervet wat u meer vertrouwen geeft voor de relatiemarkt.
De tandarts roept mij binnen. Hij kijkt verlekkerd naar de boor in zijn hand...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Noodbevel Dokkum om demonstraties Kortjakje

Noodbevel Dokkum om demonstraties Kortjakje In Dokkum is zaterdag een noodbevel van kracht. Die maatregel is genomen omdat de politie in...