vrijdag 3 maart 2017

Henk Krol wint Nobelprijs Natuurkunde

Henk Krol wint Nobelprijs Natuurkunde

OSLO – De Hollandse politicus Henk Krol, lijktrekker van de partij 50 plus krijgt in december de Nobelprijs Natuurkunde 2017. De politicus krijgt de prestigieuze prijs omwille van zijn baanbrekende relativiteitstheorie inzake armoede voor ouderen en inkomensongelijkheid.
De Nobelprijscomité kwam vroeger dan anders met de bekendmaking van de winnaar. In een korte mededeling looft het comité het werk van Henk Krol en zijn ingenieuze team van quantumfysici onder leiding van   Prof.dr.mr.ir. R. Leijdecker (1955) van het O.I.L. Onderzoeks Instituut Leijdecker .
Volgens Krol’s’ theorie neemt de relativiteit van armoede toe naarmate zijn eigen inkomen toeneemt. Absurdistisch Magazine Edition ITj nam telefonisch contact op met hem om hem te feliciteren.
Henk Krol nam allereerst uitgebreid de tijd om zijn team en collega’s in de bloemetjes te zetten. ‘Deze doorbraak was er nooit gekomen zonder het eerdere baanbrekende werk van collega Leijdecker naar de relativiteit van racisme,’ vertelt Krol. ‘Ik wens dan ook uitdrukkelijk hem en het volledige team van quantumfysici te feliciteren voor hun harde werk.’
Het hele onderzoek van Krol naar de relativiteit van armoede kwam in een stroomversnelling toen hijzelf door de jaren heen meer en meer begon te verdienen. ‘Met mijn steeds hoger inkomen kwam ik tot een merkwaardige vaststelling: hoe meer ik verdiende, hoe relatiever ik armoede begon te vinden.’ Krol’s veel geroemde eerlijkheid en openheid van zaken plaatst hem in de positie om zich uit te spreken over hoe relatief armoede eigenlijk is.
Krol volgde het Angelsaksisch model, waarin arme gepensioneerden worden opgesplitst in ‘goede’ en ‘slechte’ armen: zij die er zelf schuld aan hebben,omdat ze zo dom waren geen pensioen op te bouwen en zij die er niets aan kunnen doen vanwege de beperking door de laagte van hun IQ. ‘Natuurlijk zijn er nog enkele beperkingen. Zo zijn we er in ons theoretisch model vanuit gegaan dat arme mensen ook steeds effectief krijgen waar ze bij wet recht op hebben.’ Critici van de theorie beweren dat dit niet altijd het geval is.
Tot slot: wat gaat Henk Krol doen met het geld van de Nobelprijs? Krol: ‘Dat zal worden gebruikt voor onderzoek naar bijvoorbeeld het effect op ouderen van Tropische zwemparadijzen in de Caribbean . Zo heb ik het altijd bijzonder spijtig gevonden dat ik mijn gouden handdruk (tussen de 60.000 en 180.000 euro netto, nvdr.), waar ik , na mijn vertrek bij de Gay-krant, recht op had nota bene, heb moeten laten schieten, waardoor ik nooit het effect heb kunnen onderzoeken van die cash-inflow op de relativiteit van armoede. Dat onderzoek kan nu dus eindelijk van start gaan. Misschien dat we nu eindelijk tot een kernsplitsing van de sociale zekerheid m.b.t. de WAO en de AOW  kunnen komen.’


Dit was T.U.I.G van der Riggel

voor Absurdistisch Magazine Edition IT

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Noodbevel Dokkum om demonstraties Kortjakje

Noodbevel Dokkum om demonstraties Kortjakje In Dokkum is zaterdag een noodbevel van kracht. Die maatregel is genomen omdat de politie in...