zaterdag 19 november 2016

DE TIRAN



Bij toeval val ik in een uitzending van Dr.Phil . Wie??? Dr.Phil. Voluit: Dr.Phil McGraw.
De man is psycholoog met een talkshow en wordt dagelijks in Nederland via RTL 4 uitgezonden.
In die talkshow wakkert hij , al zwaaiend met zijn handjes als een volleerd dorpspastoor, de al reeds bestaande ruzies tussen zijn aanwezige gasten, aan.
Dat genereert spannende tv.
Het is ook niet voor niets dat zijn eigen personeel hem fluisterend de Tiran noemt.Hij zou zijn gasten helemaal niet verder willen helpen in het leven, maar intimideren zodat hij de soundbites krijgt die hij nodig heeft om hoge kijkcijfers te behalen. Het gedrag van Dr. Phil heeft volgens zeggen alles te maken met zijn gigantische ego. "Het gaat allemaal om het voeden van zijn narcistische enorme ego. Het gebeurt op zijn manier en iedereen buigt daarvoor."

Intussen wordt hij in de talkshow, die ondanks het serieuze karakter , hardnekkig  “show” wordt genoemd, omringt door allerlei vage deskundigen. Dat varieert van advocaten tot chirurgen, psychiaters  enz.
Op het moment dat ik de “show” in zap, zitten er twee zombies in stoelen naast Dr Phil terwijl ze nog net niet in elkaar worden geslagen door een derde gast.
‘Oke’,  grijpt Dr Phil in: ’ Wij van Dr.Phil, sturen jullie gratis naar onze on-line kliniek ‘Doctors on demand.’  Je kunt dan telefonisch een consult regelen met een doctor van die organisatie
Verder dank ik Megyn Kelly voor haar aanwezigheid. En ik heb hier haar nieuwe boek. Koop het, zeer de moeite waard.
En oh, had ik mijn eigen boek al genoemd?  Het 20/20 Dieet? Het dieet waar andere diëten faalden? Koop het. Je valt zeker af. Daar staan de weerzinwekkende recepten in het boek garant voor hahahahah. Elke toeschouwer hier in de zaal krijgt een gratis exemplaar.

Daarnaast mag degene die raadt hoeveel snavels een gans heeft een dag meelopen met mijn vrouw Robin. Ze mag dan naast haar zitten in deze show , maar niet voordat ze eerst Robin’s voeten gekust heeft. En de mijne uiteraard hahahah.
Tenslotte adviseer ik de nieuwe parfum te kopen die werd ontwikkeld door mijn vrouw Robin.
Omdat het een nogal prijzige parfum is krijgt het hele publiek van deze show een gratis folder met de foto van het flesje parfum.
Ook adviseer ik een abonnement te nemen op mijn app doctors on demand. Do it now!
En nogmaals, wordt vrienden op mijn facebookpagina Dr Phil. En wordt dan meteen lid van Dr.Phil’s twitteraccount. Daar staan al onze catalogussen met alle Dr.Phil artikelen die te koop zijn.

Dan loopt hij hand- in- hand met zijn vrouw het podium af. De gasten  reddeloos achter latend.
Daar loopt, hand-in-hand, een miljoentje of tachtig per jaar. Exclusief de gigantische geldbedragen die vrouw Robin, door de gratis reclame in haar man’s show, bij elkaar harkt.
Daar gaan ze. hand-in-hand. Een vermeende tiran die leeft voor hoge kijkcijfers en hoge banksaldi.
Dat valt niet te bewijzen. Maar tien minuten kijken naar de show van Dr.Phil, heeft mij daar volledig van overtuigd.
Is hier een vuilniszak nodig?

Jazeker!
Vuilnisman! Mag deze zak ook mee!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Noodbevel Dokkum om demonstraties Kortjakje

Noodbevel Dokkum om demonstraties Kortjakje In Dokkum is zaterdag een noodbevel van kracht. Die maatregel is genomen omdat de politie in...