dinsdag 3 januari 2017

100-jarige vrouw mag voortaan gratis eten bij McDonald’s

Elke dag fastfood slecht voor je? De Amerikaanse Nadine Baum is er 100 mee geworden. Op de dag van haar verjaardag werd ze door het McDonald's-filiaal in Hanover (Maryland) verrast met een grote taart. En dan was er nóg een cadeau: de rest van haar leven mag ze gratis eten bij het restaurant.

Baum eet bijna elke dag bij de McDonald's. Toen ze afgelopen donderdag met haar zoon ging lunchen om haar honderdste verjaardag te vieren, was ze verbaasd om te zien dat de zaak was uitgedost met ballonnen en bloemen. Ook stond er een enorme taart voor haar klaar.

Wij van Absurdistisch Magazine Edition IT vroegen Fokeltje Wortelboer (100) uit Termunterzijl of zij dat ook wel zou willen
Fokeltje: ‘Dat zou voor mij echt een uitkomst zijn zeg.’ Op onze vraag om nadere uitleg, legt Fokeltje uit:’Ja weet u, ik ben wel klaar met leven. Ik zit de godganse dag alleen met mijn blinde parkiet die ook nog gordelroos heeft. Daar word je niet vrolijk van. Geen mens komt langs. Ik heb het helemaal gehad. En de dokters willen mij niet zo’n pilletje geven. Zo’n voltooid leven pilletje weet u wel. Dat gaat jaren aan procedures kosten voordat ik toestemming krijg. En zoveel tijd heb ik niet meer haha…
Nou moet u weten dat ik ooit één keer bij McDonalds iets heb gegeten .Het was een Mc Afghaanse crockburger als ik mij goed herinner. Hoe dan ook; ik kon linea rectaal naar het ziekenhuis om mijn maag leeg te pompen. Ik heb toen echt op het randje gelegen.Kotsen! Dat wil je niet weten.
Dus als ik ook zo’n uitnodiging zou krijgen als Nadine Baum dan zou ik het wel weten, jongeman: accepteren die hap! Dan hoef ik die papiermolen van de voltooid leven industrie tenminste niet door. Eén hap in dit restaurant en het is einde oefening haha. .Ja toch? Niet dan?
En het is ook nog een win-win situatie. McDonalds krijgt gratis reclame, en weet zeker dat het gratis cadeautje maar één keer uitgedeeld hoeft te worden, want hoe ouder wordt een 100-jarige nog ? En ik hoef , zoals ik al zei, die papiermolen niet in,’ aldus een, onder omstandigheden, opgewekte Fokeltje.

Dit was
T.U.I.G van der Riggel
voor Absurdistisch Magazine Edition IT

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Noodbevel Dokkum om demonstraties Kortjakje

Noodbevel Dokkum om demonstraties Kortjakje In Dokkum is zaterdag een noodbevel van kracht. Die maatregel is genomen omdat de politie in...