woensdag 4 januari 2017

5 jaar later (2021) Gesprek met Trump

Vijf jaar geleden heeft Jeroen Pauw persoonlijke gesprekken gevoerd met spraakmakende bekende Nederlanders. Vijf jaar zijn deze interviews bewaard in een kluis. Nu is het moment aangebroken de mensen terug te vragen. Sinds het eerste interview is er een hoop gebeurd in hun levens en in de samenleving.



Vandaag: Donald Trump
Donald John Trump (75) is een Amerikaans ondernemer en President van de Verenigde Staten van 2017 t/m 2020. Trump behoort tot de Republikeinse Partij.








Pauw: Welkom Meneer Trump. Vijf jaar geleden had u een behoorlijk grote bek over van alles en nog wat. Daar is weinig van overgebleven. Of heb ik het mis?’
Trump:’Eh..’
Pauw:’Ik confronteer u  even met een uitspraak van 5 jaar geleden: Toen zei u: ’onder deze regering van Obama, ben ik bang dat de wereld vergaat Met zo’n beleid kan dat niet anders.. Intussen bent u geen president meer en is de wereld onder uw leiding er op z’n zachtst gezegd niet beter op geworden.
Wat is uw commentaar daarop?’

Trump:’Ach, tegen de tijd dat de wereld echt vergaat ben ik gelukkig in de wolken .’
Paul: Dat geloof ik ook wel ja, Uw ziet er twintig jaar ouder uit dan vijf jaar geleden. Dus veel langer zal de wereld u niet hoeven te vedragen.’
Trump:’”Eh…’
Pauw: Bent u ook van mening dat het gebrek aan politieke ervaring u opgebroken heeft waardoor u met de halve wereld, van China tot Mexico en terug ruzie kreeg? Of kwam het gewoon door uw grote bek?’
Trump:’No way! Ik heb maar één motto: Als je ergens niet goed in bent, zorg dan dat ze om je kunnen lachen. It’s so easy as that!!’

Pauw: ‘Ja daar heeft u een punt. Gelachen wordt er nu, vijf jaar later wel om u, zij het dan dat het om uitlachen gaat.’
Trump: ‘Beetje dimmen, Pauw. Kijk, als ik nu terugkijk op mijn, so called ,her en der geuite beledigingen aan vrouwen, Mexicanen en Chinezen kan ik daar nog steeds om lachen. Wat ik maar wil zeggen; als je later ergens op terug kunt kijken en erom kunt lachen, kun je er net zo goed nu ook om lachen HAHAHAHAHAHAH.’


Pauw: ‘Oké meneer Trump. Tenslotte nog een laatste vraag. U bent vijfenzeventig dus het kortste stuk van uw leven ligt nog voor u. Gelooft u in een leven na de dood?’
Trump. ‘Listen, Pauw; als er leven na de dood was, dan was er geen dood meer. Get it?’


“Dank u voor dit gesprek meneer Mr. ex-President..”



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Noodbevel Dokkum om demonstraties Kortjakje

Noodbevel Dokkum om demonstraties Kortjakje In Dokkum is zaterdag een noodbevel van kracht. Die maatregel is genomen omdat de politie in...