zondag 22 januari 2017

Hoe erg is Trump?

Hoe erg is Trump?


Trump werd president. Op vrijdag. Diezelfde avond kijk ik naar De wereld draait door. Matthijs van Nieuwkerk en zijn elite kudde zijn helemaal in paniek over de inauguratie. Ik bedoel, Trump werd in november gekozen en nu,  eind januari , geloven Nieuwkerk en zijn kudde, ondanks de doordraaiende wereld,  het kennelijk nog steeds niet. Alsof plotseling, uit het niets, als donderslag bij heldere hemel, ene Trump werd ingewijd.



van Nieuwkerk is lijkbleek. Even bleek als zijn piepende tafelcavia Marc-Marie Huijbregts. Die heb ik echt nog nooit zo kwaad gezien. Wild schudt hij met zijn vuistjes en draait samen met de wereld helemaal door.
Naast van Nieuwkerk, de hoofdredacteur van NRC handelsblad, Peter Vandermeersch. Een Belg die het,  een- half -uur- achter-elkaar- lullen- zonder- te- ademen,  heeft uitgevonden.
Hij preekt hel en komende verdoemenis voor de wereld. De Antichrist is gearriveerd. Die inauguratie speech is een door de duivel ingegeven opdracht. Blablabla..
Gedrieën zijn de boys volslagen van slag. Alsof de duivel rechtstreeks vanuit de hel is neergedaald in het  Witte Huis.

Merkwaardig gedrag in mijn ogen. Ben ik blij met Trump? Nee, ik ben blij met mijn nieuwe boeken, mijn muziek, lekker fietsen in de zon. Dat geeft mij blijdschap. Een nieuwe president van Amerika interesseert mij niet zo erg. Hoe dan ook, is Trump nou echt zo erg als iedereen schijnt te denken?
Wat zegt hij nou helemaal in zijn speech. America first!  Oké, waarom niet? Is het zo gek als je een grens trekt, wanneer de ene industrie na de andere in je land verhuist naar goedkope arbeiders landen vanwege een verregaande hebzucht van de bestuurders van die industrieën?  Ik snap heel goed dat Trump banen wil hebben en vooral houden in zijn land.


‘Wij verdedigen alleen onze eigen grenzen,’ zegt hij . Terecht toch? In Europa lieten ze Amerika alle kolen uit het vuur halen. De NAVO werd zo ongeveer geheel gefinancierd door Amerika. Logisch toch dat Trump dat anders wil?
Amerika raakt in zichzelf gekeerd, is het verwijt in Europa en bij de Wereld draait door.
Prima toch? Wat is daar mis mee. Amerika heeft de afgelopen tientallen jaren de ene oorlog na de andere gevoerd. En dat liep vaker wel dan niet op een ramp uit. Amerika wilde altijd haar eigen moraal opdringen aan andere landen.
Trump ziet dat in en zegt alleen maar. zoeken jullie het lekker zelf uit!


Trump zei ook: wij gaan die Islamitische terreur bendes uitroeien. En iedere moslim met een strafblad schop ik het land uit. Verder sluiten wij de grenzen voor asielzoekers.
Prima! Eindelijk iemand die het verdomd om kopjes thee te gaan drinken met terroristen na een aanslag. Eindelijk iemand die begrijpt dat het binnenhalen van asielzoekers op ellende uitdraait. Ik bedoel, de voorbeelden daarvan in Europa zijn genoeglijk bekend voor mensen die dat inzien.Mensen helpen, financieel en op andere manieren,  doe je op de plek waar ze wonen. Hoe moeilijk is dat te bevatten..


Is Trump een botte klootzak? Zeker wel. Is Trump een corrupte klootzak.? Vast wel. Maar laten wij eerlijk zijn, wie is niet corrupt in deze wereld. Nooit geprobeerd de belasting te tillen? Nooit je mond gehouden als de caissière een lager bedrag aansloeg dan je moest betalen?
Ook dat is corrupt.

Dus laten we nou gewoon even afwachten hoe heer Trump het gaat doen daar in het Witte huis. Misschien wel hartstikke goed. Misschien moeten we het zien als een nieuwe frisse wind die door de wereld waait. En hoe dan ook; de wereld draait gewoon door. Toch??

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Noodbevel Dokkum om demonstraties Kortjakje

Noodbevel Dokkum om demonstraties Kortjakje In Dokkum is zaterdag een noodbevel van kracht. Die maatregel is genomen omdat de politie in...