zaterdag 7 januari 2017

Mijn buurman werkt zwart': waarom klikken we bij de Belastingdienst?

'Mijn buurman werkt zwart': waarom klikken we bij de Belastingdienst?


Zo'n 2000 Nederlanders hebben afgelopen jaar 'geklikt' bij de Zwarte Brigade van de Belastingdienst. Ze hadden een tip over een familielid, een buurman of een andere bekende. Klikken, dat is toch iets voor kinderen? Waarom doen wij volwassenen dat eigenlijk?
Radiozender BNR heeft de klikcijfers bij de Belastingdienst opgevraagd. Een tip kan bijvoorbeeld komen van iemand die het onterecht vindt dat hij altijd in het paars moet rondlopen of meer witte broeken moet dragen dan een ander. Het motief kan ook wraak zijn, bijvoorbeeld van een ontslagen werknemer die in zwart tenue in de huishouding werkte bij bijvoorbeeld een burgemeester. Of een voormalig chauffeur die, met een zwarte pet op, ’ een minister van kroeg tot kroeg rondreed. Of het kan  een voormalige vriend of echtgenoot zijn.
Om u op de hoogte houden gingen wij van Absurdistisch Magazine Edtion IT op onderzoek uit: Henk Konijnenpuree (33) waarnemend loco burgemeester van het afspiegelingscollege te Termunterzijl:’Te gek voor woorden inderdaad. In mijn ambtswoning waar ik al jaren geaccrediteerd ben ,werkt sinds kort een , laat ik het politiek correct zeggen, een niet witte vrouw in de keuken. Toen dat bekend werd, is de Belastingdienst bedolven onder de telefoontjes van verklikkers die een zwarte werkster aangaven. Ik pleit dan ook voor de decentralisatie alsmede de deregulering van onze dialogische democratie van ons districtenstelsel.' aldus Konijnenpuree.
Geraldine Snoekbesnijder (56): ‘het is gewoon oneerlijk. Ik ben sinds enkele maanden chronisch kleurenblind . Anyway, ik werk als gezelschaps hostess in bordeel “Hop , off the clothes.”  Vorige week trok ik dus per ongeluk een zwarte slip aan. Dacht dat hij wit was. Binnen een uur vielen er medewerkers van de zwarte brigade van de Belastingdienst binnen. Gelukkig konden wij die met ons pijp aanbod op andere gedachten brengen,’aldus een geëmotioneerde Geraldine Snoekbesnijder.
Wij van Absurdisch Magazine Edition IT vragen ons toch wel af waar het heen gaat met de wereld..


Dit was, T.U.I.G. van der Riggel
voor Absurdistisch Magazine Edions IT
vanuit Termunterzijl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Noodbevel Dokkum om demonstraties Kortjakje

Noodbevel Dokkum om demonstraties Kortjakje In Dokkum is zaterdag een noodbevel van kracht. Die maatregel is genomen omdat de politie in...