zaterdag 17 december 2016

'Kerstmis afgeschaft', Oude en Alleenstaande Nederlanders woedend’

'Kerstmis afgeschaft', Oude en Alleenstaande Nederlanders woedend’


Televisiezender NPO gebruikt tijdens de feestdagen al jaren deze slogan: "Kerst vieren we samen". Dit jaar komt daar echter verandering in en daar kan televisiekijkend en “solistisch” Nederland allerminst mee lachen. "December vieren we samen", klinkt het nu bij NPO. Vele , met name oudere en alleenstaande Nederlanders vinden deze koerswijziging van NPO de druppel die de emmer doet overlopen .

Wij van Absurdistisch Weekblad vroegen enkele ouderen en alleenstaanden om hun mening:
Wob Jongverloren (82) ‘Ik zit helemaal te beven. Ik zag het nieuws hierover en mijn kunstgebit sprong gewoon spontaan mijn bek uit. Zoiets doe je toch niet?? Ik ben verdomme niet alleen oud maar ook alleenstaand. Niemand die mij bezoekt op zulke dagen. Dus kijk ik altijd tv. Wat moet je anders. En omdat er niemand komt wil ik de kerst samen met NPO vieren. Dan heb je tenminste nog een beetje het idee dat er iemand om je geeft. En dan komt nu ineens die NPO zeggen dat ze niet meer komen op kerst. Nou...ja...zeg!’

Ook Gerda Scheurmerak (45) uit Termunterzijl heeft problemen met de koerswijziging van NPO: Gerda:’Ja, weet je wat het is? Iedereen neemt maar een loopje met ons alenigstaanden en ouderen. Wij bestane niet meer voor de Maatschappij. Voor het fieren van kerst nodig ik altijd NPO uit, want ik heb geen verwanten of aangetrouwd tuig, weetjewel. Vroeger heetten ze gewoon Nederland 1 .Dus moet ik tijdens de kerstprak echt wennen aan die nieuwe naam. Dan sit ik voor de tv in de kerstweek en seg: ‘wil jij nog een kerstkransje, Nederland 1? Erg hè? En nu loopt die NPO so uit mijn leven! Weet je, ik sei gister nog, tegen mijn buurvrouw Gré Bleekjes. Ik seg; Gré , weet je wat het is tegeswoordog. Die rot maatschappij vindt gewoon dat wij alenigstaanden en ouwelui geen enkel recht op suurstof meer hebbe,’ aldus een verdrietige Gerda Scheurmerak.


NPO zelf vindt het echter veel storm in een glas water: "Met het vieren van december vieren wij alle feestdagen van het einde van het jaar , voor ALLE mensen. Niet alleen de alleenstaande of oudere. Ook complete gezinnen tellen voor ons mee.  Wij willen eens af van die traditionele discriminatie van complete gezinnen", aldus een woordvoerder bij NPO.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Noodbevel Dokkum om demonstraties Kortjakje

Noodbevel Dokkum om demonstraties Kortjakje In Dokkum is zaterdag een noodbevel van kracht. Die maatregel is genomen omdat de politie in...