vrijdag 16 december 2016

Medische misser? Dan slachtofferhulp

Medische misser? Dan slachtofferhulp

Als het aan de VVD ligt krijg je binnenkort direct slachtofferhulp na een medische misser. Nu is dit soort hulp wel geregeld bij inbraken en auto-ongelukken, terwijl medische slachtoffers zelf het gevecht aan moeten gaan met tuchtcolleges en ziekenhuizen.

Wij van Absurdistisch Magazine vroegen de gemiddelde gewone man/vrouw naar hun mening:
Wiebe Witje (46) lijdend aan het syndroom van schriftelijke gilles de la tourette: ‘Daar heb ik wel een kudt mening over ja! Ik had last van een zwevende prostaat en kreeg daarom geen kippevel meer. Dat ging ten koste van mijn huwelijk met mijn vrouw Gré.  Zonder neuken geen keuken,  zei Gre en wilde scheiden. Artsen zagen gewoon mijn prostaat over het hoofd. Weet je wat voor kliederboel dat geeft, lullo? Nee? Nou ja, hoe dan ook; dit noem ik nou een medische misser!! Ik heb ook advies voor lotgenoten: Verwen je partner eens met een nieuw tafelkleed. Het zal ten goede komen aan een snelle afwikkeling van de scheiding..,’ aldus Wiebe.

Appie van den Krommenweide (79) urinoir designer te Termunterzijl: ‘Ik was vorig jaar bij een dokter voor de griepprik. Half crimineel Termunterzijl stond in een rij te wachten op die prik. Ik zei toen, bij wijze van grapje; goedemiddag dames en heren en ex-gedetineerden. Daardoor miste de dokterassistente met de injectienaald de arm van een patiënt, waardoor die naald terecht kwam in de arm van een net passerende potloodventer op leeftijd. Ik bedoel, over medische missers gesproken. Hoeveel schade ,denk je, dat die potloodventer wel niet zal oplopen. Niet dan?  Dan ben je toch blij dat er nu meteen slachtofferhulp geregeld wordt? Ja toch? Hoef je als potloodventer niet meer in weer en wind, in je blote reet met een regenjas eroverheen, naar het kluchtcollege toe. Mooi toch?  Wat zegt u? Tuchtcollege. Whatever…’

Dit was T.U.I.G van der Rigel
voor Absurdistisch Magazine
vanuit Termunterzijl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Noodbevel Dokkum om demonstraties Kortjakje

Noodbevel Dokkum om demonstraties Kortjakje In Dokkum is zaterdag een noodbevel van kracht. Die maatregel is genomen omdat de politie in...