vrijdag 30 december 2016

Onderaan in muilperentest, verkoop nog nooit zo hoog

Onderaan in muilperentest, verkoop nog nooit zo hoog


Pieterman van der Stormschade (59) uit Termunterzijl is in één klap beroemd. De muilperenverkoper is volgens de AD-muilperentest de slechtste verkoper van muilperen van Termunterzijl en barstte in tranen uit. Maar hij hoeft niet te treuren: zijn fans, onder wie Jop naar den Kelder (52), halen nu juist hun muilperen bij zijn bakkerij.
"Ik kan wel janken", zei van der Stormschade voor de camera van TZ5. En dat deed hij even later ook. "Het is alsof er een familielid is overleden. Volgend jaar sta ik op nummer 1", aldus van der Stormschade. Volgens het AD voelen zijn muilperen te veel als zachte watjes en droge aaien en verkoopt hij 'gebakken lucht'.
Voor Jop naar den Kelder (52) is dat geen reden om geen muilpeer te halen: Jop: Elke ochtend moest ik in alle vroegte naar een SM-Meesteres om aan mijn gerief te komen maar nu ook Pieterman van der Stormschade, muilperen verkoopt, laat ik mijn broek graag zakken voor wat verwennerij met Pieterman’s muilperen. Zoals het heurt, toch?’
Of de laatste plaats van dit jaar ervoor zorgt dat van der Stormschade minder muilperen verkoopt, valt ernstig te betwijfelen. Op Facebook is er een actie gestart die zich achter van der Stormschade schaart. "Laat zien dat het Algemeen Dagblad het bij het onjuiste eind heeft!  Kom NU aan je trekken en haal vanaf NU de lekkerste muilperen van de Jachthaven van Termunterzijl bij Pieter van der Stormschade ," valt te lezen.
De actie lijkt meteen succesvol; van der Stormschade heeft zelfs niet eens meer tijd voor een telefoontje met Absurdistisch Magazine Edition NL.: van der Stormschade: "Sorry, het is zo ontzettend druk. Iedereen wil dat ik ze muilperen verkoop. Half Nederland staat hier gebukt in mijn winkel .Ik moet weer verder!"


Dit was T.U.I.G van der Riggel
Vanuit Termunterzijl
Voor Absurdistisch Magazine Edition NL


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Noodbevel Dokkum om demonstraties Kortjakje

Noodbevel Dokkum om demonstraties Kortjakje In Dokkum is zaterdag een noodbevel van kracht. Die maatregel is genomen omdat de politie in...