maandag 26 december 2016

Wobbe van der Teveelwind (75) vindt verloren lijstjes en jaaroverzichten terug: 'Ik heb de jackpot gewonnen'

Wobbe van der Teveelwind (75) vindt verloren lijstjes en jaaroverzichten terug: 'Ik heb de jackpot gewonnen'



Wobbe van der Teveelwind uit Termunterzijl, raakte tien jaar geleden zijn lijstjes van meest geliefde liedjes en zangers, ooit en diverse jaaroverzichten kwijt. Nu is hij 75 jaar en heeft zijn ultieme kerstcadeau gekregen. Samen met zijn vrouw zocht hij jarenlang stad en land af naar de verloren lijstjes en overzichten.
In Termunterzijl is het verplicht om tussen 25 december en 31 december lijstjes en jaaroverzichten bij je te dragen. Overtreding van die wet wordt bestraft met in beslagname van alle kerstdagen voor minimaal 10 jaar. En een gevangenisstraf van minimaal 10 jaar.
Wobbe vertelt aan ons van Absurdistische Magazine hoe blij hij is. "Ik had nooit gedacht dat ik ze terug zou vinden. Het is alsof mijn levensverhaal nu nog moet beginnen", vertelt de gepensioneerde oud-leraar gebitsmachinewerker.
Ondanks dat hij jarenlang met zijn vrouw ondergedoken zat, en hij een gelukkig leven had, bleef hij met de vraag zitten waar zijn lijstjes zich bevonden. Wobbe:‘ik had geweldige overzichten van de , meest op een blinde stokstaart lijkende presentatoren, de best opgeknoopte dj.’s en de beste onbekende Nederlanders, maar ik ben nooit gestopt met me af te vragen waar mijn verloren overzichten van mijn meest geliefde liedjes waren.
Uiteindelijk vond Wobbe de lijstjes in de binnenzak van de jas hij tien jaar droeg.Wobbe: ‘Ik had gewoon nooit gezocht daar.’

DNA-test

De zoektocht van de Termunterzijlse overheid naar Wobbe is overigens onmiddellijk gestaakt nadat een DNA-test aantoonde dat de gevonden lijstjes inderdaad aan Wobbe toebehoren.
Hier op verzoek van Wobbe, zijn meest geliefde liedjes en bijbehorende vertolkers ooit
-1) Och was ik maar bij Loeder thuis gebleven; Johnny Hoes
-2) ik lig op mijn kussen klaar te komen van Hepie & Hopie
-3)  Niemand slaat zijn eigen kind alleen van Willy & Willeke Kwalbertie


Dit was T.U.I.G. van der Riggel
voor Absurdistisch Magazine
vanuit Termunterzijl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Noodbevel Dokkum om demonstraties Kortjakje

Noodbevel Dokkum om demonstraties Kortjakje In Dokkum is zaterdag een noodbevel van kracht. Die maatregel is genomen omdat de politie in...